Weer een berichtje vanuit Ahoy. Dag 2 en 3 zaten vol nieuwe en oude problemen, (mogelijke) oplossingen en ideeën, ervaringen en vooral veel lol.
Dag 2
De dag begon goed nadat we in de ochtend gelukkig geconstateerd hadden dat onze tenten (vrijwel) waterdicht zijn, maar al snel begonnen de problemen. Zoals jullie misschien al eerder gelezen hebben hebben wij een probleem met onze motor, voldeed onze auto nog lang niet aan alle eisen van de shell en hadden we geen idee wat we precies konden verwachten op de Shell Eco Marathon. Dus de rest van de dag hebben we flink geklust aan de auto, maar ook aan veel teams om advies gevraagd en veel van ze kunnen leren. Heel veel lieve mensen van andere teams hebben ook nog geprobeerd om ons te helpen met onze motor, maar uiteindelijk leverde dat niets op. Maar veel andere dingen zijn wel gelukt: Zo hebben we een starterlight gemonteerd, zijn we begonnen met de andere lichten en ook met de wielkappen. En het was ook heel gezellig met iedereen :)
Nog wat foto’s van dag 1:
Dag 3
Deze dag hebben we zoveel hoop en teleurstellingen met de motor gehad dat we het maar in een grafiek hebben gezet:
Eerst dachten we dat we misschien de hele auto nog naar de garage van een dealer konden brengen die ons zou kunnen helpen. Toen bedachten we dat we hoogstwaarschijnlijk het terrein niet af mochten. Maar na met een aantal mensen gepraat te hebben had dat toch gekund, was het niet dat we niet binnen zo’n korte tijd een vervoermiddel voor onze auto konden regelen. Uiteindelijk zijn we nog wel naar deze dealer geweest met het onderdeel van de motor waar het probleem zat (de ECU) en hij heeft zijn uiterste best gedaan om ons te helpen, maar ook hij kon dit niet op lossen.
We hadden de hoop al opgegeven, toen de mensen van het team uit Roosendaal Roses-4-Eco rond etenstijd ons hun werkende reserve motor te leen aanboden. En nadat we er achter waren dat het (theoretisch) mogelijk was zat iedereen weer vol goede moed. Iedereen is toen nog keihard aan het werk gegaan, maar helaas is het uiteindelijk niet gelukt om de motor te bevestigen.
Maar ook deze dag zijn een hoop dingen wel gelukt: De wielkappen voor de achterkant en de elektrische circuits voor de verlichting zijn afgemaakt en de toeter en lichten werkend gemaakt.
Ookal hebben we geen motor, vonden we het toch leuk om nog naar de technische keuring te gaan en te kijken wat we wel goed hebben gedaan en we zijn nog door een aantal keuringen heen gekomen. Het gewicht en de afmetingen van de auto zijn goed. We zijn van plan om vandaag (dag 4) nog zoveel mogelijk dingen af te maken om nog door meer keurringen te komen.
Een hoop stress dus op dag 3, maar niettemin was het een leuke dag. Het is ook superleuk om te zien dat iedereen hier elkaar enorm helpt met grote en kleine problemen ookal zijn we eigenlijk allemaal concurrenten van elkaar.