Oma2-3d-design: verschil tussen versies
k |
k (→Opdracht 2) |
||
(Een tussenliggende versie door dezelfde gebruiker niet weergegeven) | |||
Regel 15: | Regel 15: | ||
== Kwartaal 1: De Opdrachten == | == Kwartaal 1: De Opdrachten == | ||
− | + | === Opdracht 1 === | |
+ | De munt^2. In klas 1 heb je een munt gemaakt. Bij een enkeling was dat in een keer raak, bij een ander werd het een soort grote sjoelschijf en een volgende probeerde iets te printen met negatieve maten ... Het geeft niks want hopelijk heb je er iets van geleerd. | ||
+ | Hopelijk weet je er ook nog het een en ander van. Zo niet dan is het slim deze les nog eens op te zoeken hier op deze wiki. Als opdracht heb je, om er zo aan het begin van het schooljaar weer even in te komen, een 12 tal munten te maken. Ronde, vierkante, acht hoekige, munten met een gat, munten met een vierkant gat, munten die uit twee aparte delen bestaan ... enz. enz. | ||
+ | === Opdracht 2 === | ||
+ | Een onderdeel dat misschien wel het meest interessant van Fusion360 is, is het werken met T-Splines. Bekijk de volgende film eens en speel eens wat met de informatie die je daar krijgt. Als het goed is heb je voldoende om daarmee zelf de overige hulpmiddelen in het menu 'Modify' (of 'Bewerken') uit te testen. | ||
+ | https://youtu.be/pZTImaZ4cp0 | ||
+ | |||
+ | Maak vervolgens een schaakspel. Als het er heel cool uitziet dan printen we het graag uit in kleuren naar keuze op de 3D printer. | ||
[[OMA^2|terug naar OMA^2]] | [[OMA^2|terug naar OMA^2]] |
Huidige versie van 17 sep 2019 om 20:34
In de eerste klas heb je vast al wat met Fusion360 gedaan. Ik ga er stiekem van uit dat iedereen op zijn minst een munt heeft gemaakt ... nou okay, ik ga er op zijn minst van uit dat iedereen op zijn minst heeft gezien dat andere mensen een munt gingen maken.
Inhoud
Kwartaal 1: Fusion 360
Voor 3D Design gaan we er even vanuit dat je met Fusion gaat werken. Dat moet niet perse: Als je een eigen computer hebt of een online 3D design programma hebt dan is dat ook prima.
Ja maar ik snap Fusion360 ECHT NIET
Dat komt mooi uit! Inmiddels is er toch een nieuwe versie dus alles ziet er een beetje anders uit. Als je alleen de munt gemaakt hebt is dit inmiddels bijna een jaar geleden dus een kleine cursus erbij kan zeker geen kwaad!
Ik snap Fusion360 HEEL GOED
Dat komt ook mooi uit! Ken je de nieuwe versie helemaal? Er zijn altijd wel kleine dingen om (opnieuw) te ontdekken of op een andere manier te leren doen.
Okay ... vertel me meer, hoe zit het in elkaar?
Dit onderwerp OMA bestaat uit een aantal films die je niet alleen bekijkt, maar waarbij je tegelijk ook meewerkt in Fusion360. Aan het eind van elke 'les' heb je een onderdeel onder de knie. Na een drietal van deze films kun je iets echts maken dus en dat is precies de bedoeling!
Kwartaal 1: De Opdrachten
Opdracht 1
De munt^2. In klas 1 heb je een munt gemaakt. Bij een enkeling was dat in een keer raak, bij een ander werd het een soort grote sjoelschijf en een volgende probeerde iets te printen met negatieve maten ... Het geeft niks want hopelijk heb je er iets van geleerd.
Hopelijk weet je er ook nog het een en ander van. Zo niet dan is het slim deze les nog eens op te zoeken hier op deze wiki. Als opdracht heb je, om er zo aan het begin van het schooljaar weer even in te komen, een 12 tal munten te maken. Ronde, vierkante, acht hoekige, munten met een gat, munten met een vierkant gat, munten die uit twee aparte delen bestaan ... enz. enz.
Opdracht 2
Een onderdeel dat misschien wel het meest interessant van Fusion360 is, is het werken met T-Splines. Bekijk de volgende film eens en speel eens wat met de informatie die je daar krijgt. Als het goed is heb je voldoende om daarmee zelf de overige hulpmiddelen in het menu 'Modify' (of 'Bewerken') uit te testen.
Maak vervolgens een schaakspel. Als het er heel cool uitziet dan printen we het graag uit in kleuren naar keuze op de 3D printer.