Oma2-Tailoring: verschil tussen versies

Uit Aureus Beta
Naar navigatie springen Naar zoeken springen
 
(2 tussenliggende versies door dezelfde gebruiker niet weergegeven)
Regel 23: Regel 23:
 
Bij alle opdrachten krijg je in principe de spullen van school. Wel is het natuurlijk zo dat we geen complete stoffenbeurs en fourniturenzaak op school willen hebben. Het aanbod zou je min of meer kunnen samenvatten tot: 'Bruikbare, soms leuke, spullen'.
 
Bij alle opdrachten krijg je in principe de spullen van school. Wel is het natuurlijk zo dat we geen complete stoffenbeurs en fourniturenzaak op school willen hebben. Het aanbod zou je min of meer kunnen samenvatten tot: 'Bruikbare, soms leuke, spullen'.
  
In week 2 verschijnen hier magisch en plotseling allerlei opdrachten ...
+
=== Opdracht 1 ===
 +
Zodra je een beetje vaardig bent dan kun je jezelf eens aan een opdracht wagen. Hier is [[OMA-Tailoring-Opdracht01|opdracht 1]].
 +
 
 +
=== Opdracht 2 ===
 +
De volgende opdracht is wel een echte sprong in het diepe: Je maakt hier een etui. Belangrijkste oefenpunt hierbij is natuurlijk het inzetten van de rits en het secuur werken. Hier is [[OMA-Tailoring-Opdracht02|opdracht 2]].
 +
 
 +
=== Opdracht 3 ===
 +
Tot slot dan iets schattigs want dat hoort er ook bij. Aan de hand van een patroon maak je hier een knuffelbeestje. Hier komt veel bij kijken uit opdracht 1. Als je het aandurft dan staat het je natuurlijk vrij om er een geheim ritsvak in te maken zoals in opdracht 2. Hier is [[OMA-Tailoring-Opdracht03|opdracht 3]].
 +
 
 +
 
 +
 
 +
 
 +
 
 +
 
 +
 
 +
[[OMA^2|terug naar OMA^2]]

Huidige versie van 9 sep 2019 om 22:00

Een beetje een saaie titel 'Tailoring'. Ik wist er verder ook niets van te maken. Wil de nog een uitvlucht nemen naar 'Sewing' want dat is 'Naaien' het in het Engels, maar dat is ook niet helemaal alles ... Misschien maken we er een wedstrijd van: Diegene die met de leukste naam komt verdient een appeltaart!


Hoe het ook heet: Dit is een gedeelte ouderwets handwerk met moderne machines. Er is wat leeswerk met verwijzingen naar plaatsen waar je informatie krijgt over hoe de dingen werken. Als je niet de enige bent die aan deze opdrachten werkt dan kun je misschien zelfs afspreken dat jullie deze zaken apart bekijken en daarna aan elkaar vertellen hoe het zit.


Saai? Ja dat kan, maar daar ben je zelf bij. Je hoeft niet meteen te denken aan Roleplay Kostuums of Rugzakken maar je zou bijvoorbeeld ook een Vlieger kunnen naaien in de vorm van Pikachu, Swablu of een griezelige octopus.


Zodra je docent vindt dat je de basis onder de knie hebt kun je aan een opdracht beginnen.

Als je alle opdrachten klaar hebt verzin je zelf een mooie uitdaging als eindopdracht.

Kwartaal 1: Leeronderdelen Naaimachine

Je zult de naaimachine eerst wat beter moeten leren kennen. We leggen je hier eerst uit hoe alles een beetje werkt en geven je wat verwijzingen naar losse vaardigheden: Uitleg over de naaimachine.

Moet je die allemaal kennen? Nee, dat zou heel stoer zijn maar dat kunnen we zelf niet eens! Wel is het leuk zo nu en dan eens een klompje kennis tot je te nemen waarna je dan denkt: Sohee, dat kan ik ook weer!


Kwartaal 1: Opdrachten

Bij alle opdrachten krijg je in principe de spullen van school. Wel is het natuurlijk zo dat we geen complete stoffenbeurs en fourniturenzaak op school willen hebben. Het aanbod zou je min of meer kunnen samenvatten tot: 'Bruikbare, soms leuke, spullen'.

Opdracht 1

Zodra je een beetje vaardig bent dan kun je jezelf eens aan een opdracht wagen. Hier is opdracht 1.

Opdracht 2

De volgende opdracht is wel een echte sprong in het diepe: Je maakt hier een etui. Belangrijkste oefenpunt hierbij is natuurlijk het inzetten van de rits en het secuur werken. Hier is opdracht 2.

Opdracht 3

Tot slot dan iets schattigs want dat hoort er ook bij. Aan de hand van een patroon maak je hier een knuffelbeestje. Hier komt veel bij kijken uit opdracht 1. Als je het aandurft dan staat het je natuurlijk vrij om er een geheim ritsvak in te maken zoals in opdracht 2. Hier is opdracht 3.




terug naar OMA^2