003 Dr Bibber: verschil tussen versies
Naar navigatie springen
Naar zoeken springen
(Nieuwe pagina aangemaakt met '<!-- Template voor OMA Phase 2 De stukken commentaar kunnen weggehaald worden --> ==Inleiding== <!-- Algemeen stukje, voor de mooi; liefst met plaatje voor het ide...') |
(geen verschil)
|
Huidige versie van 12 dec 2017 om 13:03
Inleiding
Dr. Bibber, wie kent het niet? Niet heel veel meer dan een klein circuit bestaande uit een batterij, een lampje en een pincet.
Specifiek
Een concurerende speelgoed fabrikant genaamt Darth Fisney heeft je gevraagd een variant te ontwerpen. Er valt natuurlijk veel meer geld te slepen uit dit soort spelen als je er eentje maakt in een speciaal thema. Denk eens aan een kerstboom waar je de ballen uit moet halen, een vijver waar de kikkers uit moeten of een schoolgebouw waar je als reus leerlingen uit moet plukken.
- Je zit niet aan een pincet vast, een haakje mag ook natuurlijk.
Meetbaar
- Het spel moet speelbaar zijn. Bij het raken van de kantjes moet een lampje branden.
- De batterij moet goed en makkelijk te vervangen zijn.
- Thema is belangrijk, het moet er leuk uitzien.
Acceptabel / Actiegericht / Actieplan
- Het lampje is fijn, maar een buzzer nog fijner.
- Meer pluspunten voor geluidsbestanden die worden afgespeeld.
- Deze opdracht roept zo ongeveer om gecombineerd gebruik van de lasersnijder en 3D printer.
- In de mediatheek staat een kleurenprinter, deze kun je gebruiken voor het grafische werk.
- Denk ook aan de andere vakken zoals Beeldende Vorming, het is extra leuk als je dit kunt combineren.
Realistisch
- Let op de kosten, hoeveel hout / perspex heeft je spel nodig?
- Als de speldoos groot is, zijn zaken als snoer dus ook groter en duurder.
Tijdgebonden
Aan deze opdracht zit geen tijdslimi9et.